Παίρνοντας λοιπόν το λεωφορείο από την Θεσσαλονίκη για το Μπάνσκο, ήξερα πως είναι γύρω στις 5 ώρες και απολάμβανα την διαδρομή. Η αλήθεια είναι πως μόλις περάσαμε τα σύνορα και κατευθυνόμασταν στον προορισμό μας, οι δρόμοι και τα στενά ήταν όπως τα φανταζόμουν. Ένιωθες πως βρίσκεσαι σε ένα κλασσικό Βουλγάρικο χωριό με τους φιλικούς ανθρώπους του. Η ώρα περνούσε γρήγορα και εγώ ήδη άρχιζα να νοιώθω πως αρχίζουν οι καλύτερες ημέρες του χρόνου. Ημέρες εκτός καθημερινότητας με χαλάρωση και ηρεμία. Ακούω τον συνοδό του τουριστικού γραφείου που επιλέξαμε να λέει πως φτάνουμε! Και ξαφνικά αρχίζουν τα γραφικά στενάκια και τα πανέμορφα ξενοδοχεία, μια εικόνα εντελώς διαφορετική από αυτή ολόκληρης άλλης της Βουλγαρίας. Και μπαίνουμε στην πόλη...εκεί άρχισαν όλα! Μπαίνοντας στην πόλη με εντυπωσίασαν αρκετά πράγματα, αλλά και στη συνέχεια ανακάλυψα πως το Μπάνσκο κρύβει όλο εκπλήξεις... Τι με εντυπωσίασε λοιπόν...

Παντού ανταλλακτήρια!

Σε όποιο στενό και αν περπατήσεις, κοντά ή μακριά από το ξενοδοχείο σου, θα βρεις ανταλλακτήριο να σε εξυπηρετήσει. Καλό θα ήταν πριν αναχωρήσετε για Μπάνσκο να έχετε προνοήσει για ένα συμβολικό συνάλλαγμα για τα πρώτα έξοδά σας, διότι την ώρα που θα φτάσετε μπορεί τα ανταλλακτήρια να είναι κλειστά. Για να υπολογίσετε περίπου το ακριβές ποσό που θα χρειαστείτε, μπορείτε να λάβετε υπόψιν σας ότι 1 ευρώ είναι περίπου 1.96 λέβα. Με την εμπειρία μου, σας προτείνω να μην κάνετε πολλά ευρώ-λέβα στο Μπάνσκο, καθώς η αντίστροφη μετατροπή σε ευρώ είναι δύσκολη. Τα μισά από τα ανταλλακτήρια περνάνε τους τουρίστες τους όπως εμείς στη Μύκονο το μπουκάλάκι νερό (αντί για 50 λεπτά, 3 ευρώ) για αυτό προσέξτε τι σας δίνουνε ως ρέστα!

Δεν ξέρεις σκι; Ούτε εμείς ξέραμε!

Και εκεί που ήμασταν τέρμα διστακτικοί γιατί δεν κατέχουμε γρι από σκι, λέμε ας το δοκιμάσουμε! Τα lift ήταν γύρω στα 3 λεπτά με τα πόδια από το ξενοδοχείο μας και σταθήκαμε τυχεροί όσον αφορά την βόλτα μας με τα τελεφερίκ. Φτάνοντας όμως στο χιονοδρομικό, βλέπαμε επαγγελματίες να κατεβαίνουν από τεράστιες πίστες και να το απολαμβάνουν. Αλλά επειδή και από κάπου ξεκινάμε όλοι, ρισκάραμε και πήγαμε και βρήκαμε έναν εκπαιδευτή σκι για αρχάριους. Στο χιονοδρομικό του Μπάνσκο θα βρεις τις κατάλληλες πίστες για αρχάριους, αλλά και δασκάλους που μιλούν Ελληνικά. Ο δικός μας ήταν Έλληνας και μας ενημέρωσε πως το 35 τοις εκατό του χιονοδρομικού αυτού κέντρου, είναι πίστες για αρχάριους! Και έτσι λοιπόν μάθαμε και πήγαμε και στις προχωρημένες πίστες την ίδια κι όλα ημέρα!

Η ομοιομορφία των ξενοδοχείων!

Αυτό το αντιλήφθηκα από την πρώτη μου στιγμή στο Μπάνσκο! Μπαίνοντας τα ξενοδοχεία μοιάζανε αρκετά από εξωτερικά. Συνδυασμός χρωμάτων άσπρου και καφέ σε όλο το χωριό κάτι που το έκανε υπέροχο και γραφικό. Καταλύματα κατασκευασμένα στο στυλ των σαλέ, με μυτερές στέγες, μικρά μπαλκόνια και ξύλινα κουφώματα. Το πιο εντυπωσιακό όμως είναι το εσωτερικό τους. Τα 9/10 καταλύματα του Μπάνσκο διαθέτουν εξοπλισμένα κέντρα ευεξίας με σάουνα και εσωτερική πισίνα. Εμείς το δοκιμάσαμε και αυτό και αποτελεί μια από τις ομορφότερες εμπειρίες που έχουμε ζήσει γενικώς ως τώρα!

Τελικά έχει και καλό φαγητό!

Επιλέγεις έναν προορισμό γνωρίζοντας τα καλά αλλά και τα κακά του. Εμείς πιστεύαμε πως στο μόνο κομμάτι που δεν θα μείνουμε και τόσο ευχαριστημένοι είναι το φαγητό της πόλης. Έτσι μάθαμε τουλάχιστον από γνωστούς που το είχαν επισκεφθεί νωρίτερα από εμάς. Τελικά το συγκεκριμένο θέμα έχει να κάνει με το που επιλέγεις να φας! Και επειδή ρωτώντας πας στη πόλη, εμείς ρωτήσαμε τους ντόπιους που μπορούμε να βρούμε καλό και νόστιμο φαγητό. Στο '' Mehana '' μας απάντησαν και κατευθυνθήκαμε προς τα εκεί! Πρόκειται για μια παραδοσιακή ταβέρνα με καλό φαγητό, ωραία ατμόσφαιρα και γρήγορη εξυπηρέτηση. Αφού επισκεφθείτε το Μπάνσκο αξίζει σίγουρα να το επισκεφθείτε!

Καλύτερα από όλα περάσαμε στα Ιαματικά Λουτρά!

Ήταν μια προαιρετική επιπρόσθετη παροχή του τουριστικού γραφείου που επιλέξαμε και αποφασίσαμε και εμείς να το επιλέξουμε γιατί μια φορά πας Μπάνσκο! Βρίσκονται σε απόσταση περίπου 10 χιλιομέτρων από το Μπάνσκο, περίπου 15' οδικώς. Εκεί υπάρχει μια εξαιρετική φυσική πισίνα με θερμά ιαματικά λουτρά 43C! Μπήκαμε σιγά σιγά και οφείλουμε να ομολογήσουμε πως μείναμε μέσα σε αυτά 3 ώρες...Το θέμα είναι ότι μετά τα λουτρά εμείς πεινάσαμε. Κανένα πρόβλημα όμως γιατί δίπλα στα λουτρά υπάρχει ένα καλό εστιατόριο με Βουλγάρικες γεύσεις και καλό φαγητό! Μια εμπειρία που δύσκολα την ζεις!