Επισκέφθηκα το Βελιγράδι...

Βελιγράδι, η "Λευκή πόλη"!

Το Βελιγράδι είναι η πρωτεύουσα της Σερβίας και η τέταρτη μεγαλύτερη πόλη των Βαλκανίων. Περιλαμβάνεται στους κορυφαίους προορισμούς που διαλέγουν οι φοιτητές και οι νέοι της χώρας μας. Άλλωστε φημίζεται για την νυχτερινή ζωή της, αλλά και για τις οικονομικές τιμές της. Τα περισσότερα άτομα από την παρέα μου είχαν πραγματοποιήσει εκδρομή πριν λίγα χρόνια στο Βελιγράδι, αλλά δεν είχα τότε την ικανότητα να τους ακολουθήσω. Ήταν απόφαση της τελευταίας στιγμής και δεν συνηθίζω να κάνω ταξίδια, χωρίς να έχω προετοιμαστεί κατάλληλα καιρό πριν. Εδώ και τρία χρόνια όμως ανταλλάσσω μηνύματα διαδικτυακώς με ένα παιδί από το Βελιγράδι, κάτι που στάθηκε σαν αφορμή δημιουργίας σκέψεων σχετικά με το να το επισκεφθώ κι εγώ. Έπεισα λοιπόν και μία φίλη μου που είχε χάσει την προηγούμενη εκδρομή της παρέας μαζί με μένα και ξεκινήσαμε να σχεδιάζουμε το ταξίδι μας. Ο φίλος μου από το Βελιγράδι ήταν πολύ ενθουσιασμένος που θα είχε την δυνατότητα να μας ξεναγήσει στην πόλη του κι εμείς φυσικά ήμασταν διπλάσια ενθουσιασμένες, καθώς θα επισκεπτόμασταν μία νέα πόλη με ξεναγό κάποιον ντόπιο.

1η μέρα

Ξεκινήσαμε λοιπόν με λεωφορείο το βράδυ της Πέμπτης. Λατρεύω τα νυχτερινά ταξίδια και έμεινα ξύπνια όσο περισσότερο γινόταν για να απολαύσω την διαδρομή, αλλά όχι τόσο ώστε να είμαι κουρασμένη την επόμενη μέρα. Στο Βελιγράδι φτάσαμε στις εννιά το πρωί, όπου μας περίμενε ο φίλος μου για να ξεκινήσουμε την ξενάγηση. Πρώτη μας στάση ήταν το Kalemegdan, το πάρκο του παλιού φρουρίου της πόλης. Είναι ένα πάρκο γεμάτο με πράσινο σε πολύ ψηλό σημείο της πόλης, από το οποίο βλέπεις τους ποταμούς Δούναβη και Σάβα να ενώνονται. Το πάρκο αυτό φιλοξενεί και έναν ζωολογικό κήπο, όπου βρήκαμε πολλά σπάνια είδη ζώων. Μετά το μεσημεριανό μας στο εστιατόριο Little Bay, αποφασίσαμε να επισκεφθούμε τον Knez Mihailova. Πρόκειται για έναν πεζόδρομο γεμάτο με καταστήματα, καφετέριες και εστιατόρια. Βρίσκεται στην καρδιά του Βελιγραδίου, επομένως είναι πάντα γεμάτος ζωή. Μας πήρε όλο το απόγευμα να εξερευνήσουμε τα καταστήματα, να κάνουμε τα ψώνια μας και φυσικά να διαλέξουμε σουβενίρ για τους αγαπημένους μας. Ο “ξεναγός” μας ως άντρας μετάνιωνε την στιγμή που σκέφτηκε να μας οδηγήσει εκεί, αλλά πλέον δεν είχε άλλη επιλογή. Αργότερα, πήγαμε για λίγο στο ξενοδοχείο μας για να ξεκουραστούμε, να μαζέψουμε δυνάμεις για το βράδυ και να ετοιμαστούμε. Μας είχε ήδη ενημερώσει ότι θα μας πάει στο καλύτερο κλαμπ της πόλης, όμως στην πραγματικότητα αυτό που αντικρίσαμε ήταν πολύ ανώτερο των προσδοκιών μας. Πήγαμε στο Hype Nightclub, ένα αρκετά μεγάλο κλαμπ. Η μουσική ήταν όσο πιο χορευτική γινόταν και μείναμε εκεί ως τις πρώτες πρωινές ώρες.

2η μέρα

Το επόμενο πρωί, επισκεφθήκαμε το μουσείο αεροπορίας (Museum of Aviation), το οποίο φιλοξενεί πάνω από 200 παλιά και πολεμικά αεροπλάνα και ελικόπτερα. Το μουσείο έχει πρωτότυπη σχεδίαση και τα εκθέματα είχαν μεγάλο ενδιαφέρον. Μετά από αυτό, ο φίλος μου επέμενε να πάμε στο μουσείο του Τέσλα (Nikola Tesla Museum). Αρχικά, δεν μας εξέπληττε η ιδέα να το επισκεφθούμε, αλλά εκείνος μας ενημέρωσε ότι είναι κάτι που πρέπει να δεις αν βρεθείς στο Βελιγράδι, επομένως τον ακολουθήσαμε. Δεν είχε άδικο παρόλα αυτά. Ήμασταν τυχερές και μέσα στο πρόγραμμα της ξενάγησης, υπήρχαν τα ζωντανά πειράματα. Σε αυτά έπαιρναν μέρος όλοι οι επισκέπτες και μας χάρισαν αξέχαστες στιγμές διασκέδασης. Μετά το μεσημεριανό μας, οδηγηθήκαμε στον Avala Tower. Στον συγκεκριμένο πύργο ανεβαίνεις ψηλά για να απολαύσεις τον καφέ σου με θέα έως και 25χλμ. μακριά. Ευτυχώς, ο καιρός ήταν καλός και δεν είχε ομίχλη, επομένως καταφέραμε να απολαύσουμε πλήρως την θέα. Αργότερα επαναλάβαμε και πάλι την διαδικασία ξεκούρασης και προετοιμασίας της προηγούμενης ημέρας, με σκοπό να ξεφαντώσουμε και πάλι το βράδυ. Ξεκινήσαμε στο Strogi Centar, ένα μπαράκι με ζωντανή εναλλακτική μουσική και αργότερα καταλήξαμε στο The Bank Club. Φυσικά, κι αυτό μας κράτησε εκεί μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες.

Back to life...

Το επόμενο πρωί η εκδρομή μας λάμβανε τέλος και βάλαμε νωρίς τις βαλίτσες μας στο λεωφορείο. Αποχαιρετήσαμε τον φίλο μου και μας υποσχέθηκε πως σε λίγους μήνες θα έρθει να μας βρει στην Ελλάδα. Παρόλο που είχαμε ελάχιστες ώρες για ύπνο, δεν ένιωσα κουρασμένη ούτε λεπτό. Υπάρχουν πολλά που δεν προλάβαμε να δούμε και σίγουρα θα την επισκεφθώ ξανά.